Projekty silniční výstavby v oblasti Splitu

Chorvatsko... Články ... Aktuality ... Projekty silniční…
Publikováno: 09.12.2014

Kaštelská rychlostní silnice

Pokračuje výstavba rychlostní silnice obcí Kaštely, tedy komunikace spojující Solin (Split) s Trogirem, která vede severně od Jadranské magistrály. Postaveno je již 5 km (Plano – Kaštel Stari), zbývá ještě úsek dlouhý 5,5 km (Kaštel Stari – Kaštel Gomilica – Kaštel Sućurac). Předpokládá, že úsek bude dokončen nejpozději do konce léta roku 2016. Dodržení termínu je jednou z podmínek částečného financování stavby ze strukturálních fondů Evropské unie.
Prezentace projektu (MPPI): Hrvatske ceste - "Obilaznica Splita".

Kaštely
Kaštely z ostrova Čiovo

Most Trogir - Čiovo

V současné době probíhá výběrové řízení na výstavbu nového mostu z Trogiru na ostrov Čiovo. Zadavatel – podnik Hrvatske ceste vybral nabídku záhřebské firmy Viadukt v hodnotě 161,9 milionů kun, ale řízení ještě nebylo ukončeno. Spolu s mostem o délce 546 m budou vybudovány i přístupové cesty (1,8 km).
Náš článek: Most z pevniny na ostrov Čiovo.
Prezentace projektu (MPPI): Hrvatske ceste - "Most kopno - otok Čiovo".

Trogir
Trogir, současný most na ostrov Čiovo

Rychlostní silnice Solin - Klis

Rychlostní silnice Solin - Klis (článek: Klis, jedna z nejvýznamnějších pevností v Chorvatsku) bude po dokončení plného profilu v celé délce rychlou spojnicí Splitu, Solinu a Kaštelů s dálnicí A1 (přes Dugopolje) a také s vnitrozemím (Sinj). S přestávkami se staví již 25 let. Podle posledních zpráv má být otevřena 14. prosince letošního roku.

Rychlostní silnice Split - Omiš

V listopadu byl představen nový projekt rychlostní silnice Split – Omiš, která propojí splitskou aglomeraci s městem Omiš. Má odlehčit přetížené Jadranské magistrále na tomto úseku. Podle současného návrhu (návrhů bylo již několik) by nová silnice měla vést obtížným terénem nad obcemi Stobreč, Podstrana, Jesenice a Dugi Rat a vyžádala by si náklady 2,1 miliardy kun. Podle projektu by měla být dokončena do sedmi let od začátku stavby. Tato silnice by měla navazovat na severu na obchvat Splitu v uzlu Mravince. Jedna z odboček k pobřeží povede do nového trajektového přístavu v osadě Krilo Jesenice, který by převzal od Splitu provozování linky do Supetaru na ostrově Brači.

Do čtyř měsíců má být vypracována studie proveditelnosti rychlostní silnice Split – Omiš, což je podmínkou pro žádost o dotaci z fondů Evropské unie. Všechny zainteresované složky pokládají však za mimořádně závažné řešit dopravní situaci na tomto úseku dalmatského pobřeží – vždyť například úsekem u Stobreče projede denně až 60 tisíc vozidel (úsek patří k nejzatíženějším v celém Chorvatsku). Odlehčení Jadranské magistrály by současně přispělo k podstatnému zvýšení její bezpečnosti.

Omiš
Omiš

Tři zmíněné rychlostní silnice jsou součástí širšího projektu "Splitska obilaznica" (Splitský obchvat): Hrvatske ceste - "Obilaznica Splita".

Sovisející článek: Chorvatská vláda schválila plán výstavby dálnic a silnic do roku 2016.


Zdroj informací:


Mohlo by vás zajímat