Ostrov Obonjan se stal novou festivalovou destinací pro mladé

V loňském roce se začal realizovat nový projekt "Obonjan Riviera", jehož cílem je z ostrova vybudovat hudební a festivalovou destinaci pro mladou generaci.

Chorvatsko... Články ... Aktuality ... Ostrov Obonjan se…
Publikováno: 26.07.2016

Malý neobydlený ostrov Obonjan se nachází v Šibenickém souostroví, přibližně šest námořních mil jihozápadně od Šibeniku (jeho nejbližším větším sousedem je ostrov Zlarin). Přestože má rozlohu jen půl kilometru čtverečných, jeho jméno se v médiích vyskytuje poměrně často.

Obonjan získal přídomek "Ostrov mládí" (Otok mladosti) podle prázdninové destinace, kterou tu v sedmdesátých letech minulého století vybudovali na brigádách členové jugoslávského svazu mládeže. Letní osadu pak využívali pro školy v přírodě, tábory, sportovní soustředění, výuku cizích jazyků a další aktivity. Za války sloužila uprchlíkům z postižených oblastí. Po válce se na Obonjan vrátili mladí – chorvatští skauti, kteří museli ostrov opustit v roce 2007, kdy soud rozhodl ve prospěch města Šibeniku jakožto vlastníka pozemků (viz článek: Ostrov Obonjan u Šibeniku již nebude "Ostrovem mladých"). První pokus o komerční využití ostrova pro elitní cestovní ruch se nezdařil a Šibenik se ještě několik soudil s neúspěšným investorem, společností Orco Group. Obonjan tak byl řadu let prázdný a všechna zařízení chátrala.



V loňském roce se začal realizovat nový projekt "Obonjan Riviera", jehož cílem je z ostrova vybudovat hudební a festivalovou destinaci pro mladou generaci. Za projektem stojí britský hudební promotér Sound Channel, slovinský turistický operátor CMT a chorvatská operativní společnost Gratiosus, tedy investoři s dlouholetou tradicí a zkušenostmi na poli rozvoje a realizace takového typu nabídky. Sound Channel vyniká velkým portfoliem úspěšných hudebních projektů po celém světě, Gratiosus se zaměřuje na projekty v pohostinství a hudebním cestovním ruchu, kde si již získal značné zkušenosti a CMT je odborníkem na organizování festivalů a cestování pro mladé.

Představitelé britského investora Sound Channel uvedli, že projekt Obonjan Riviera bude inovativní a originální svými novými programy moderních zážitků z oblasti hudby, umění, gastronomie, udržitelného života, wellness a technologie. Obonjan Riviera se nestane součástí renomovaných hudebních festivalů Ultra, Unknown, HideOut nebo jakéhokoli jiného hudebního projektu, ale půjde svou vlastní cestou.

První etapa projektu, která má hodnotu 10 milionů eur, se zaměřila na vybudování nové a částečnou obnovu stávající infrastruktury tak, aby uspokojovala potřeby a požadavky nového projektu. Pak bude pokračovat úprava starých a výstavba nových ubytovacích kapacit, výstavba zábavních a pohostinských zařízení.

Obonjan Riviera přivítá první hosty 28. července 2016 a sezóna potrvá pouze do 6. září. V příštím roce má být v provozu již od poloviny května do konce září.

Kapacita ostrova je 800 návštěvníků denně a podle plánu by počet návštěvníků měl v letošním roce dosáhnout 45 tisíc. Největší zájem mají Francouzi, Španělé, Švédové, Němci, Britové a Američané.

Podle hlavní myšlenky investorů nedojde v žádném případě k „zabetonování“ ostrova. Výstavba ubytovacích zařízení nepřekročí stanovenou míru a zaměří se na luxusnější ubytovací jednotky postavené ekologicky v souladu se zásadami udržitelného rozvoje. Zatím jsou k dispozici komfortní klimatizované stany (od 59 eur za osobu a noc) a chaty (od 71 eur za osobu a noc).

Projekt Obonjan Riviera spojuje všechny potenciály Chorvatska, od přírodních krás, kultury a gastronomie až po festivalovou hudbu a zábavu.

Více informací o projektu a bohaté nabídce dění na ostrově najdete na stránce: Obonjan Riviera.


Zdroj informací:

Mohlo by vás zajímat